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Registro Completo |
Biblioteca(s): |
Embrapa Agropecuária Oeste; Embrapa Algodão; Embrapa Amapá; Embrapa Amazônia Oriental; Embrapa Clima Temperado; Embrapa Gado de Corte; Embrapa Gado de Leite; Embrapa Hortaliças; Embrapa Mandioca e Fruticultura; Embrapa Rondônia; Embrapa Semiárido; Embrapa Soja; Embrapa Solos / UEP-Recife; Embrapa Unidades Centrais; Embrapa Uva e Vinho. MenosEmbrapa Agropecuária Oeste; Embrapa Algodão; Embrapa Amapá; Embrapa Amazônia Oriental; Embrapa Clima Temperado; Embrapa Gado de Corte; Embrapa Gado de Leite; Embrapa Hortaliças; Embrapa Mandioca e Fruticultura; Embrapa Rondônia... Mostrar Todas |
Data corrente: |
24/07/1992 |
Data da última atualização: |
07/11/2023 |
Tipo da produção científica: |
Documentos |
Autoria: |
VALLÉE, G. J. A.; MIRANDA, E. E. de; DORASWAMY, G. |
Afiliação: |
GILBERT JEAN ARMAND VALLE, Consultor IICA; EVARISTO EDUARDO DE MIRANDA, PR; GORANTLA DORASWAMY, Consultor IICA. |
Título: |
Testes agronômicos no meio real: um elemento de diagnóstico para a pesquisa e a extensão rural. |
Ano de publicação: |
1986 |
Fonte/Imprenta: |
Petrolina: EMBRAPA-CPATSA, 1986. |
Páginas: |
58 p. |
Descrição Física: |
il. |
Série: |
(EMBRAPA-CPATSA. Documentos, 42). |
Idioma: |
Português |
Conteúdo: |
Os sistemas tradicionais da produção agrícola do Nordeste devem evoluir rapidamente para evitar que a, cada ano, cresca a migração dos agricultores para as cidades ja superlotadas. Um caminho para tentar solucionar este problema consiste em associar os pequenos produtores rurais em busca de soluções ou alternativas técnicas. Estas deverão ser testadas nos campos dos produtores e em várias situações, afim de integrar as heterogeneidades que a pesquisa, dentro de seus campos experimentais, não pode avaliar. Este trabalho inclui a análise de uma experiência realizada nos campos de produtores em Ouricurí, PE, no ano de 1982-1983. A primeira parte discute a importância agronômica e econômica da introdução de novas técnicas, utilizando o critério da Taxa Interna de Retorno (T.I.R.). Os resultados indicam que a introdução das novas tecnologias e altamente rentável. Porém, a difusão em grande escala das novas tecnologias e técnicas avaliadas necessita de uma nova política de extensão e crédito rural para os pequenos agricultores. |
Palavras-Chave: |
Adaption; Adoção; Adocao de inovacao; Adoption; Agricola; Agriculturist; Agronomico; Agronomicos; Animal drawn; Arida; Baixa; Brasil; Budget; Cultural methods; Difusao; EMBRAPA; Extensao; Extension activity; Extension policy; Farm; Meio rural; Nordeste; Pequena propriedade; Pernambuco; Politica de extensão rural; Prioridade agrícola; Production; Production system; Propriedade; Propriedade agricola; Regiao; Regiao semi-arida; Resistance; Rural; Rural credit; Rural environment; Semi; Semi Arido; Semi-arid region; Semi-arida; Sistema; Small farmer; Taxa interna de retorno; Teste; Teste agronômico; Testes agronômicos. |
Thesagro: |
Agricultor; Agricultura; Agronomia; Baixa Renda; Crédito Rural; Diagnostico; Extensão Rural; Fazenda; Pequeno Produtor; Pesquisa; Política Agrícola; Produção; Propriedade Rural; Renda; Resistência; Sistema de Produção; Tecnologia; Tração Animal. |
Thesaurus Nal: |
agriculture; agronomy; Brazil; innovation adoption; land ownership; research; Rural development; small farms; technology; testes. |
Categoria do assunto: |
-- B Sociologia Rural X Pesquisa, Tecnologia e Engenharia |
URL: |
https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/doc/133668/1/n-42-Testes-agronomicos-no-meio-real.pdf
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Marc: |
LEADER 03671nam a2201045 a 4500 001 1133668 005 2023-11-07 008 1986 bl uuuu 00u1 u #d 100 1 $aVALLÉE, G. J. A. 245 $aTestes agronômicos no meio real$bum elemento de diagnóstico para a pesquisa e a extensão rural. 260 $aPetrolina: EMBRAPA-CPATSA$c1986 300 $a58 p.$cil. 490 $a(EMBRAPA-CPATSA. Documentos, 42). 520 $aOs sistemas tradicionais da produção agrícola do Nordeste devem evoluir rapidamente para evitar que a, cada ano, cresca a migração dos agricultores para as cidades ja superlotadas. Um caminho para tentar solucionar este problema consiste em associar os pequenos produtores rurais em busca de soluções ou alternativas técnicas. Estas deverão ser testadas nos campos dos produtores e em várias situações, afim de integrar as heterogeneidades que a pesquisa, dentro de seus campos experimentais, não pode avaliar. Este trabalho inclui a análise de uma experiência realizada nos campos de produtores em Ouricurí, PE, no ano de 1982-1983. A primeira parte discute a importância agronômica e econômica da introdução de novas técnicas, utilizando o critério da Taxa Interna de Retorno (T.I.R.). Os resultados indicam que a introdução das novas tecnologias e altamente rentável. Porém, a difusão em grande escala das novas tecnologias e técnicas avaliadas necessita de uma nova política de extensão e crédito rural para os pequenos agricultores. 650 $aagriculture 650 $aagronomy 650 $aBrazil 650 $ainnovation adoption 650 $aland ownership 650 $aresearch 650 $aRural development 650 $asmall farms 650 $atechnology 650 $atestes 650 $aAgricultor 650 $aAgricultura 650 $aAgronomia 650 $aBaixa Renda 650 $aCrédito Rural 650 $aDiagnostico 650 $aExtensão Rural 650 $aFazenda 650 $aPequeno Produtor 650 $aPesquisa 650 $aPolítica Agrícola 650 $aProdução 650 $aPropriedade Rural 650 $aRenda 650 $aResistência 650 $aSistema de Produção 650 $aTecnologia 650 $aTração Animal 653 $aAdaption 653 $aAdoção 653 $aAdocao de inovacao 653 $aAdoption 653 $aAgricola 653 $aAgriculturist 653 $aAgronomico 653 $aAgronomicos 653 $aAnimal drawn 653 $aArida 653 $aBaixa 653 $aBrasil 653 $aBudget 653 $aCultural methods 653 $aDifusao 653 $aEMBRAPA 653 $aExtensao 653 $aExtension activity 653 $aExtension policy 653 $aFarm 653 $aMeio rural 653 $aNordeste 653 $aPequena propriedade 653 $aPernambuco 653 $aPolitica de extensão rural 653 $aPrioridade agrícola 653 $aProduction 653 $aProduction system 653 $aPropriedade 653 $aPropriedade agricola 653 $aRegiao 653 $aRegiao semi-arida 653 $aResistance 653 $aRural 653 $aRural credit 653 $aRural environment 653 $aSemi 653 $aSemi Arido 653 $aSemi-arid region 653 $aSemi-arida 653 $aSistema 653 $aSmall farmer 653 $aTaxa interna de retorno 653 $aTeste 653 $aTeste agronômico 653 $aTestes agronômicos 700 1 $aMIRANDA, E. E. de 700 1 $aDORASWAMY, G.
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Registro original: |
Embrapa Semiárido (CPATSA) |
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Volume |
Status |
URL |
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| Acesso ao texto completo restrito à biblioteca da Embrapa Agroindústria de Alimentos. Para informações adicionais entre em contato com ctaa.biblioteca@embrapa.br. |
Registro Completo
Biblioteca(s): |
Embrapa Agroindústria de Alimentos. |
Data corrente: |
17/10/2023 |
Data da última atualização: |
17/10/2023 |
Tipo da produção científica: |
Artigo em Periódico Indexado |
Circulação/Nível: |
A - 1 |
Autoria: |
MARQUIS, D.; OLIVEIRA, D.; PANTIN-SOHIER, G.; REINOSO-CARVALHO, F.; DELIZA, R.; GALLEN, C. |
Afiliação: |
DIDIER MARQUIS, UNIVERSITY OF ANGERS; DENISE OLIVEIRA, UNIVERSITY OF ANGERS; GAËLE PANTIN-SOHIER, UNIVERSITY OF ANGERS; FELIPE REINOSO-CARVALHO, UNIVESIDAD DE LOS ANDES SCHOOL OF MANAGEMENT; ROSIRES DELIZA, CTAA; CÉLINE GALLEN, UNIVERSITY OF NANTES. |
Título: |
The taste of cuteness: How claims and cute visuals affect consumers? perception of insect-based foods. |
Ano de publicação: |
2023 |
Fonte/Imprenta: |
International Journal of Gastronomy and Food Science, v. 32, 100722, 2023. |
DOI: |
https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100722 |
Idioma: |
Inglês |
Conteúdo: |
Whether for ethical or personal health considerations, people are increasingly searching for avenues to diversify their protein intake sources. Across all main categories of alternative proteins, edible insects face the highest consumer reluctance. The present study delves into insect-based bread (virtue/functional) and chips (vice/hedonic) products to investigate how specific claims combined with cute visual elements can affect young con- sumers’ emotions, perception, and acceptance. Eight packaging versions were compared and rated by Colombian and French respondents – who vary in terms of their perception and preference toward bread and chips products. Results revealed a positively significant effect of the cute visual on reported emotions, expected product liking, tastiness, and purchase intentions – with a different impact on functional and hedonic products. The efficiency of tested arguments (i.e. healthiness/tastiness perception and willingness to purchase) was also found to vary significantly according to their congruency (nutritional claim) or complementarity (palatability claim) with both the product type and visual design (hedonic or functional) on which they appeared. Differences were also observed according to respondents’ gender and country of belonging. For instance, the former claim better enhanced purchase intentions with men; the latter with women. Importantly, the environment claim exceeds the effectiveness of both these claims. We believe that these results – considering key sociocultural aspects of sensory perceptions and preferences for innovative foodstuff – may be of particular importance in the context of sustainable gastronomy, as well as inspiring for policy makers and business working in this field. MenosWhether for ethical or personal health considerations, people are increasingly searching for avenues to diversify their protein intake sources. Across all main categories of alternative proteins, edible insects face the highest consumer reluctance. The present study delves into insect-based bread (virtue/functional) and chips (vice/hedonic) products to investigate how specific claims combined with cute visual elements can affect young con- sumers’ emotions, perception, and acceptance. Eight packaging versions were compared and rated by Colombian and French respondents – who vary in terms of their perception and preference toward bread and chips products. Results revealed a positively significant effect of the cute visual on reported emotions, expected product liking, tastiness, and purchase intentions – with a different impact on functional and hedonic products. The efficiency of tested arguments (i.e. healthiness/tastiness perception and willingness to purchase) was also found to vary significantly according to their congruency (nutritional claim) or complementarity (palatability claim) with both the product type and visual design (hedonic or functional) on which they appeared. Differences were also observed according to respondents’ gender and country of belonging. For instance, the former claim better enhanced purchase intentions with men; the latter with women. Importantly, the environment claim exceeds the effectiveness of both these claims. We believe that these result... Mostrar Tudo |
Palavras-Chave: |
Food acceptance; Packaging design; Sensory perception; Sustainable gastronomy. |
Thesagro: |
Consumidor. |
Thesaurus NAL: |
Consumer behavior; Edible insects; Food packaging. |
Categoria do assunto: |
Q Alimentos e Nutrição Humana |
Marc: |
LEADER 02669naa a2200289 a 4500 001 2157293 005 2023-10-17 008 2023 bl uuuu u00u1 u #d 024 7 $ahttps://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2023.100722$2DOI 100 1 $aMARQUIS, D. 245 $aThe taste of cuteness$bHow claims and cute visuals affect consumers? perception of insect-based foods.$h[electronic resource] 260 $c2023 520 $aWhether for ethical or personal health considerations, people are increasingly searching for avenues to diversify their protein intake sources. Across all main categories of alternative proteins, edible insects face the highest consumer reluctance. The present study delves into insect-based bread (virtue/functional) and chips (vice/hedonic) products to investigate how specific claims combined with cute visual elements can affect young con- sumers’ emotions, perception, and acceptance. Eight packaging versions were compared and rated by Colombian and French respondents – who vary in terms of their perception and preference toward bread and chips products. Results revealed a positively significant effect of the cute visual on reported emotions, expected product liking, tastiness, and purchase intentions – with a different impact on functional and hedonic products. The efficiency of tested arguments (i.e. healthiness/tastiness perception and willingness to purchase) was also found to vary significantly according to their congruency (nutritional claim) or complementarity (palatability claim) with both the product type and visual design (hedonic or functional) on which they appeared. Differences were also observed according to respondents’ gender and country of belonging. For instance, the former claim better enhanced purchase intentions with men; the latter with women. Importantly, the environment claim exceeds the effectiveness of both these claims. We believe that these results – considering key sociocultural aspects of sensory perceptions and preferences for innovative foodstuff – may be of particular importance in the context of sustainable gastronomy, as well as inspiring for policy makers and business working in this field. 650 $aConsumer behavior 650 $aEdible insects 650 $aFood packaging 650 $aConsumidor 653 $aFood acceptance 653 $aPackaging design 653 $aSensory perception 653 $aSustainable gastronomy 700 1 $aOLIVEIRA, D. 700 1 $aPANTIN-SOHIER, G. 700 1 $aREINOSO-CARVALHO, F. 700 1 $aDELIZA, R. 700 1 $aGALLEN, C. 773 $tInternational Journal of Gastronomy and Food Science$gv. 32, 100722, 2023.
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Registro original: |
Embrapa Agroindústria de Alimentos (CTAA) |
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